Seksika Hed Kandi peo esimene sünnipäev Privés

Kuldar Kullasepp
, sisuturunduse ja eriprojektide juht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hed Kandi on kui elustiil, mis viimase aasta jooksul avaldunud ka klubis Privé
Hed Kandi on kui elustiil, mis viimase aasta jooksul avaldunud ka klubis Privé

Tuleval reedel tähistab Tallinna klubis Privé oma esimest sünnipäeva üks house-muusika tuntumaid märke Hed Kandi, peol esineb Andy Daniels Inglismaalt.

1999. aastal Mark Doyle’i asutatud plaadifirma Hed Kandi asus väljastama kogumikplaate, mis kõik keerlesid enam-vähem kiirusega 125 lööki minutis. Ei saaks öelda, et Hed Kandi leiutas seksika poole house-muusikast, pigem on tegu märgiga, millega osati see seksikus osavalt kokku võtta ja turule paisata.

Hed Kandi ja seksikus said sünonüümiks, ja see levis kulutulena üle maailma. Seejuures pole Hed Kandi olnud kunagi labane või odav, ikka kallis ja eksklusiivne.

Kandi Girl

Hed Kandi on kui elustiil, mis viimase aasta jooksul avaldunud ka klubis Privé. Kui paluda klubi bossil iseloomustada Hed Kandit kolme sõnaga, vastab Club Privé omanik Kuno Tehva tabavalt: seksikas, glamuurne, kirglik.

Suur osa sellest seksikusest ja glamuurist tuleb kanda briti disaineri Jason Brooksi arvele. Just tema käe all sündis nn Kandi Girl – terav ja kaunis, peenike ja sensuaalne figuur, mis saadab Hed Kandit kõikjal. «Londonist saadetakse iga ürituse tarbeks Eestisse spetsiaalsed kujunduselemendid ja plakatid, kahuritest lendavad välja säravad litrid,» viitab Tehva sellele, kui oluline on brändi visuaalne külg.

Kandi Girl on saanud niivõrd populaarseks, et plaadipoodide lettidelt võib leida teisigi sarnase stiiliga plaate – kuid koopia jääb koopiaks. Hed Kandi ja Jason Brooksi loodud visuaal on fännidele seksikuse võrdkujuks.

Suure firma alla

Aastal 2006 võttis Inglismaa klubihiid Ministry Of Sound (MOS) Hed Kandi oma hõlma alla, jätkates plaatide väljastamise ja üle maailma toimuvate klubiõhtutega. Omaniku vahetamine toob tihti kaasa nurinat, ja seda on teinud ka paljud Hed Kandi senised andunud fännid.

Tõele au andes ongi Hed Kandi märgi alt väljastatav muusika muutunud kommertslikumaks, kuid selles ei saa otseselt süüdistada Ministry Of Soundi. Hed Kandi võib olla iseenda kõrge kvaliteedi ohver, kuna kandi-kopeerijaid on liikvel palju – kõik tahavad ju olla popid ja seksikad.

Uue omaniku suurtest plaanidest annavad tunnistust MOSi ürituste juhi Miles Nationi vihjed Hed Kandi kosmeetika ja parfüümide tulekust. Samuti avatakse Egiptuses Hed Kandi Beach Club. «Kahe aastaga oleme investeerinud nii ürituste kui ka plaadifirma arengusse ja näinud populaarsuse kasvu maailma eri paigus,» on Miles Nation Hed Kandi ostuga rahul. Üha suuremat populaarsust koguvad ka Ibizal toimuvad suvepeod, mis möödunud aastal lõid kõik rekordid.

Hed Kandi tulevikust rääkides on Miles Nation optimistlik, ennustades brändile väga pikka eluiga. Ka rõhutab ta Privé-suguste kohalike tippklubide olulisust. «Club Privéga oleme töötanud aasta ja meie DJdele meeldib väga Eestis esinemas käia,» ütleb Miles Nation lõpetuseks.

Cordis (dj-duo Soul2Nite)

Hed Kandi kaks esimest kogumikku andis välja JazzFm Records aastatel 1998 ja 1999. Neile plaatidele valitud artistide stiil peegeldas jazzi avaruse spektrit trip-hopi (Jazzanova), downtempo (Morcheeba), latinjazzi (Bebel Gilberto) ja hingega house’i (Ten City) kaudu. Plaatidel olnud remiksid olid väga valitud produtsentidelt, kes aegade jooksul andekalt tõsist joont hoidnud – 4Hero, Francois K, Incognito, Kevin Yost või Jazzanova.

Too algusaasta salapärane, ootamatu jazz ja hingelisus läbi muheda seksikuse hakkas pärast 2000. aastat kaduma. Alles on jäänud vaid visuaali seksikus, tõstetuna pealetükkivalt poodiumile, kuna muusika ja visuaal koos ei kanna enam edasi. Omapärast imagoloogiat ning tugevat intiimset sisu kandva muusika vähemaks jäämine annab ka visuaalile anonüümsema tähenduse.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles