Facebook on eestlaste seas kõige populaarsem

Elu24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebook
Facebook Foto: SCANPIX

Mai lõpus korraldatud üle-eestilisest küsitlusest selgub, et 66 protsenti Eesti 15 – 74 aastastest elanikest kasutavad erinevaid sotsiaalmeedia kanaleid ning 41 protsenti kasutajatest veedavad seal päevast tund ja rohkem.

Eestlased kasutavad sotsiaalmeedia kanalistest kõige rohkem Facebooki (32 protsenti) ja Youtube’i (26 protsenti), venelased seevastu Odnoklassiki.ru (9 protsenti).

41 protsenti sotsiaalmeedia kasutajatest usaldab sõpradelt ning tuttavatelt saadud informatsiooni ning ettevõtetelt ja organisatsioonidelt saadud informatsiooni usaldab vaid 19 protsenti kasutajatest.

«15-19 aastaste hulgas on sotsiaalmeedia kasutamine praktiliselt 100 protsenti ja seda sihtrühma eristab näiteks 30-39 aasta vanustest mitmete erinevate sotsiaalmeedia keskkondade kasutamine,» ütles Rein Iida.

Iida rääkis, et kuni 39 aastaste seas kukub sotsiaalmeedia kasutamine 60 protsendile ja kasutamiskeskkondade arv taandub kahele - Facebookile ja Youtube’ile.

Mehed eelistavad naistest enam videomaterjali, mida näitab Youtube märgatavalt suurem kasutamine naistega võrreldes.

Iida lisas, et sotsiaalmeedias turundajatele on väga oluline tunda vene rahvusest kasutajate erinevusi, sest ligi 100 000 venelast Eestis kasutab sotsiaalmeedias Odnoklassiki.ru.

Iida tõi välja, et sotsiaalmeedia kunagise lipulaeva Rate.ee kasutamist tunnistavad ainult 6 protsenti sotsiaalmeedia kasutajatest, blogisid kasutab 4 protsenti ja Twitterit ainult 2protsenti.

Uuring toob selgust ka sotsiaalmeedias veedetud ajast päevas. «60 protsenti kasutajatest veedavad sotsiaalmeedia keskkondades päevas kuni 30 minutit, kolmandik kasutajatest 1-2 tundi ja 10 protsenti sellest veel kauem,» kommenteeris Iida küsitlustulemusi.

«Lisades juurde 9-14 aastased internetikasutajad, kasvab sotsiaalmeedia tarbijate hulk Eestis kokku 760 000-ni,» ütles Turu-Uuringute AS uuringujuht Iivi Riivits-Arkonsuo.

IiIivi Riivits-Arkonsuo sõnul  usaldavad sotsiaalmeedias levivat infot traditsioonilise meediaga võrreldes rohkem kuni 19 aastased noored (42 protsenti usaldab sotsiaalmeediat) ning Lõuna-Eesti ja Tartu piirkonna kasutajad (31 protsenti ),» ning lisas, et tudengid ja Tartu piirkond on alati olnud ühiskonna- ja meediakriitilisem.

Kommenteerides 20 – 29 aastaste kõrgemat usaldust traditsioonilises meedias leviva info suhtes (42 protsenti usaldab traditsioonilist meediat) ütles Riivits-Arkonsuo, et seda võib seletada antud põlvkonna sotsiaalmeedia aktiivse kasutamisega varasemate aastate jooksu ja ehk sellest on tekkinud küllastumine.

Kommunikatsiooniagentuur Taevas Ogilvy küsitles koostöös Turu Uuringute AS-ga maikuus tuhandet inimest eesmärgiga uurida eestimaalaste sotsiaalmeedia kasutamist, kasutamise keskkondi, sotsiaalmeedias veedetud aega päevas, eelistatud info formaate (tekst, pilt, audio/video) ning informatsiooni usaldamist traditsioonilises versus uue meedia keskkondades.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles