Esme Kassak: vaatajad vajavad kiirlaenamise ohtude eest hoiatavat reklaami

Esme Kassak
, Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Esme Kassak
Esme Kassak Foto: Pm

SMS-laenude reklaamid televisioonis



Lihtsad inimesed meie endi keskelt ja siirad lood rahulikus tempos on elemendid, mida seostaks eelkõige sotsiaalse reklaamiga. Kinnita turvavöö, sõida kaine peaga, ära löö last – sageli näeme selliseid mustvalgeid reklaame, ilma häiriva taustamuusikata, sugereeriva tekstiga.



Sestap esimest korda vilksamisi seda reklaami nähes tekkis ohoo-efekt, et kas tõesti on keegi hakkama saanud sotsiaalse reklaamiga, mis lõpuks ometi pöörab tähelepanu SMS-laenuga kaasnevatele kurbadele tagajärgedele. Rõõm oli kaugelt ennatlik, otse vastupidi – seda teenust just reklaamiti. Seega tegijatele kindlasti kompliment tähelepanu äratava klipi eest.



Esimesest emotsioonilaksust üle saanud ja süvenedes klippide sisusse, leiab õnneks diskuteerimisruumi esitletud murede tõsiseltvõetavuse asjus. Praegusel surutise ajal on iga pere hoolikamalt kulutamisvajadused üle vaadanud ja mõnedki prioriteedid ümber hinnanud. Ideaalis. Kui olukord on vähegi selline, peaks see reklaamisari vaatajast ohutult mööda minema.



Avaklipis vajab fotograafist noore naisterahva parkimisel viga saanud auto kiiret parandust. Muidu jääb elu seisma! Fotoaparaati pole klipi-daam nõus panti panema, see olevat liiga ohtlike tagajärgedega. Samas on SMS-laen odavam «kui kogu oma elu panti panna».



Kas tõesti kõik need meedias avalikustatud SMS-juhtumid, kus väiksest laenust kasvab hiigelsuur summa, on olnud kui hane selga vesi?



Teises klipis on oma lugu pandud jutustama vanem naisterahvas, kelle emakeeleks pole eesti keel. Tema mureks on Ameerikas abielluv tütar, kelle pulma sõitmiseks pole raha. Ka siin ulatab SMS-laen abikäe.



Olgu nende lugude sisuga, kuidas on – ka pisim mure tundub suur, kui sellega ise kokku puutuda –, tahaks soovitada säilitada valvsust. Vastupidiselt nende reklaamide sõnumile tuleb kasinal ajal olla oma asju planeerides veel nutikam. Kas kõike on kohe vaja ja kas kõike harjunut on üldse vaja?



Hädasti oleks vaja sotsiaalset reklaami, mis hoiataks kiirlaenu ohtude eest, suunaks raamidest välja vaatama ja teisi lahendusi leidma. Kirjeldatud klippidele võiks leida aga vahvad uued lõpud – võluv päevapiltnik hakkab sõitma hoopis jalgrattaga ja tütre pulma minev ema saab väimehelt kingiks USA-reisi, kuhu viib noorpaarile kaasa ise heegeldatud päevateki.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles