Matemaatikud Buduaari foorumis: 6÷2(1+2) vastuseks on 9 või 1

Elu24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Matemaatikud Buduaari foorumis: 6÷2(1+2) vastuseks on 9!
Matemaatikud Buduaari foorumis: 6÷2(1+2) vastuseks on 9! Foto: Buduaar.ee

Juba pikemat aega käib Buduaari foorumis äge vaidlus, et mis on 6÷2(1+2) vastuseks. Vaidluse õige vastuse üle käib juba kuu aega.

Mõningad paremad pärlid:

Kairss: 6÷2(1+2)=? Mis saate teie vastuseks. Mulle ei anna lihtsalt see teema rahu. Ma saan ka 1 aga paljud saavad 9...ootame kas keegi saab veel 9.

G: Ma pakuks 9

/--/

Kairss: Mina sain 1 ja mu mees said 1 aga üks sugulane kes lõpetab matemaatika eriala saab 9 ja Fb-s on teema kus inimesed saavad nii 1te kui ka 9t Müstika, vähemalt minu jaoks.

/--/

Pisike: Vastus on 9! Kõige pealt sulgudes olev tehe, siis jagamine ning alles siis korrutamine.
PS! Jagamine ja korrutamine on samavõrdsed, seega alustatakse vasakult paremale, ehk siis jagamisest (selles tehtes).

Ellu: ma sain ka 9

Fragma: 6÷2(1+2)=?

1) 1+2=3
2) 6:2=3
3) 3x3=9

/--/

Grete: sain sama, sest nii käibki ju, algul sulud ja siis tuleb alustada tehte algusest ehk jagamine ja siis korrutamine.

/--/

S: Ma saan ühte pidi 9 ja teist moodi 1 kui sulgude ette oleks välja toodud korrutus märk siis oleks vastus 9.

Ss: Mina mäletan küll, et jagamine-korrutamine enne ja siis liitmine-lahutamine.

Pisike: Ja muide seal sulgude ees ongi korrutusmärk, seda lihtsalt ei kirjutata.

/--/

Top: Nooooo, tegelikult peaks sellel matemaatikul õigus olema, et vastus on 9, nimelt tehakse tõepoolest enne sulud, aga seejärel kui on valida võrdsete korrutus ja jagamistehetega hakatakse lahendama algusest. Seega:
1+2=3
6/2=3
3x3=9
 

Korrutamine ja jagamine on järjekorralt võrdsed tehted, siin hakkab mängima järjekord, lause enne korrutan ja jagan siis liidan ja lahutan on võrdne lausega enne jagan ja korrutan siis lahutan ja liidan!

/--/

G: Ei tule sulud avada, sest sulgudes pole ühtegi tähte. Kas kusagilt algklassidest ei koida midagi sellist, et enne arvutad tehted sulgudes ära ja siis korrutad/jagad ning seejärel liidad/lahutad?
6/2(1+2)=9
1. sulud: 1+2=3
ning kuna nüüd on alles korrutamis- ja jagamistehted, siis alustame algusest.
2.6:2=3
Nüüd korrutame 6:2 vastuse (ehk 3) sulgude vastusega (3ga).
3.3*3=9[i]

/--/

Ets: 6/2(1+2)=1
kõigepealt tuleb sulgudes olev summa kuidagi sulgudest välja saada ehk siis kahega läbikorrutada
juhul kui 6/2(3) siis on6*3ja murru joone alla oleks 2*3 ja siis oleks asi ju päris pe***s ...
 

Pr: Kui arvutiga arvutada ja täpselt nii kirjutada üles nagu siin ülesanne on siis tuleb 9 vastuseks

/--/

Neiu Kriss: appi...enne tehakse ikka sulud ju

Awiso: Teedki SULGUDES ja siis tulebki ju 3 sulgude väärtuseks, aga edaspidi juba 6/2*3 jääb ju, ja seda ju tead, et see 9

/--/
Ax: Ei tule sulud avada, sest sulgudes pole ühtegi tähte. Kas kusagilt algklassidest ei koida midagi sellist, et enne arvutad tehted sulgudes ära ja siis korrutad/jagad ning seejärel liidad/lahutad?
6/2(1+2)=9
1. sulud: 1+2=3
ning kuna nüüd on alles korrutamis- ja jagamistehted, siis alustame algusest.
2.6:2=3
Nüüd korrutame 6:2 vastuse (ehk 3) sulgude vastusega (3ga).
3.3*3=9

/--/

Six: Excel annab 9

Ju: Kõik sõltubki sellest, kuhu ja kui palju sulgusid panna:
6 ÷ (2 x(1+2)) = 1
6 ÷ 2 x(1+2) = 9

/--/

Top: Mis asja???? Kuus kahendikku on ju 3? Seega vastus 3x3 annab ikka 9.

/--/

Kribsti: Sa oled rumal, kui arvad et vastus 1. Alati on ju nii, enne sulud, siis korrutamine/jagamine (mis enne, see tuleb enne lahendada) ja siis liitmine/lahutamine.

/--/

M.M.M: Siin ülesandes on ju jagamine enne. 6 jagada kahega on 3 ja 3 siis korrutada sellega, mis on sulgude sees(3). Vastus on ju 9.Korrutamine ja jagamine on võrdsed.Teed enne selle,mis enne on.

/--/

Preili süüdimatu: Ei ole siin mingit kahte lahendit, vastus on 9. Sulgudes olev tehe tehakse kõigepealt, seejärel korrutamine ja jagamine, olenevalt, kumb enne on.

Ja need, kes siin ajavad, et õpetaja ütles 'jagamine ja korrutamine' või 'korrutamine ja jagamine'.. ilmselt seletas õpetaja selle ka ära, et tehtest oleneb, kumb enne tehakse. Kuidas ta teie arust siis seda ütlema oleks pidanud, kumbki peab ikka ütluses eespool olema ju

Heily: MA ei saa aru kuidas inimesed selle 1 saavad

Muurja: 9 muidugi! Vahet pole, kas jagad enne või liidad sulgudest enne, ikka 9.

Loe pikemalt siit!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles