Mäng Clash of Clans võib tekitada sõltuvuse ja viia pankrotti

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mängu Clash of Clans sõltlase aus ülestunnistus
Mängu Clash of Clans sõltlase aus ülestunnistus Foto: facebook.com

Väljaanne The New York Times kirjutab, et Soome firma Supercell hittmäng Clash of Clans tekitab sõltuvust ning võib kaasa tuua palju probleeme.

Asjatundjate sõnul on see mäng kaasa toonud firmade pankrotti minemisi ja abielulahutusi.

Üks selle mängu suur fänn oli Hiina päritolu ameeriklane Jorge Yao. Ta selgitas kuidas, seda mängu mängitakse ning kuidas temast sõltlane sai.

Reaalajas mängitavas mängus on keskaegsed külad, kus elavad verehimulised barbarid ja muud tegelased.

Mängijad moodustavad klanne, et oma küla kaitsta ja teisi külasid rünnata. Oma klanni loomine tekitab mängijate vahel sideme ja suhtluse.

Yao sõnul on klanni liikmed talle nagu vennad. Mängida saab igal ajal, kuid samas tuli välja käia nutikaid strateegiaid.

Yao lisas, et ta on seda mängu mänginud kaks ööpäeva järjest juues enda ärkvel hoidmiseks energiajooke. Ta ei tahtnud kaotada taset, milleni ta jõudnud oli.

Kui põhimäng on tasuta, siis lisaasjad maksavad. Yao kasutas nädalas umbes 400 dollarit seda mängu mängides.

Mängu looja Supercell teenib päevas umbes kolm miljonit dollarit päevas.

Mängimine hakkas lõpuks mõjutama Yao majanduslikku seisu, kuid ta ei tahtnud samas loovutada oma eelisseisu teistele mängijatele. Selle asemel kaalus ta mängimisest täiesti loobumist.

Abi sai ta Kemali nime al mängivalt türklaselt, kellest sai tema sponsor. See aga ei muutunud olukorda lihtsamaks, sest päevasel ajal pidi Yao tööl käima. Nädalalõpud möödusid tal mängides.

Yaol ei olnud enam aega sisseoste teha ega isegi süüa. Ta tellis toitu koju. Ta kehakaal langes pideva mängimise tagajärjel kümme kilogrammi. WC-sse ja duši alla läks ta iPad kaasas.

Vahel kasutas ta mängimiseks viit tahvelarvutit korraga.

«Ühel hetkel tundsin, et see on töö ja siis kadus mängust kõik lõbu,» selgitas Yao.

The New York Times  kirjutas, et Yao lugu ei ole erand.

Nii Yao kui Kemal oln kuulnud lugusid mängijate firmade pankrotistumisest ja abielu karile jooksmisest.

Mängude asjatundja Frank Lantzi sõnul püüavad mänge tootvad firmad haarata aina suuremaid inimrühmi ja panna inimesi aina enam mänge mängima.

Pärast poole aasta pikkust mängimist pidi Yao tunnistama, et mängimine ei olnud enam tema kontrolli all, vaid ta oli sõltlane.

Ta otsustas mängusõltuvusest lahti saada, sulges kõik iPadid ja sõitis koos sõbraga New Yorgist Las Vegasesse puhkama.

Yao sõnul oli see tema jaoks nagu puhastuskuur.

Pärast koju tagasi saabumist ta enam ei mänginud.

«Sain nüüd sellest vabanedes aru, et olin seda mängides täiesti segamini,» lisas mees.

Nüüd ei ole ta viis kuud enam Clash of Clansi mänginud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles