E, 21.09.2020

Nippe, kuidas lennukis paremini magada

Pikal lennureisil tuleb väsimus peale.

FOTO: Panther Media / Scanpix

Lennukis magamine nõuab teatud oludes rohkem pingutamist kui pakub lõdvestust, kuid on igatahes proovimist väärt.

Hiliseid väljumisi ei kutsuta ilmaasjata «punase silma» lendudeks ja ükskõik, kui palju energiat sul ka poleks, vähene uni ei ole tervisele kunagi hea, kirjutab news.com. Seetõttu on hea teada mõnda nippi, mille abil lennukis paremini magada.

Esmalt alusta oma reisiplaani kavandamisest. Oluline on leida ilma vahemaandumisteta marsruut. Kui see pole võimalik, siis püüa oma teekonda lisada võimalikult pikk ühe otsa lend – nõnda saad palju rohkem uneaega vähemalt ühe lennu vältel. Sealjuures on eriti hea valida hilisem väljumine, kui sa just ei plaani lennu ajal näiteks tööd teha.

Järgnevalt vali hoolikalt oma istekoht. Eelista aknapoolset istekohta – seal on üldiselt märksa enam ruumi ning saad vajadusel aknale nõjatuda. Istekohad, mis asuvad lennukis eespool, on üldiselt vaiksemad, kuna jäävad mootorist kaugemale. Kõige mugavam on puhata loomulikult äriklassis, kus on rohkem ruumi ja laiemad või lahtikäivad istmed.

Seejärel on oluline ette valmistada oma keha. Mõni vajab uinumiseks unerohte, kuid selleks tuleks konsulteerida arstiga. Üldjoontes tasub igal juhul vältida alkoholi tarbimist, mis võib põhjustada dehüdratsiooni. Enne lendu tasub mõistlikus koguses juua vett ja süüa.

Võta lennukisse kaasa kvaliteetsed kõrvaklapid ja silmaklapid. Pane selga n-ö lahtisemad rõivad, mis ei pigista ja mida saab vastavalt soovile eest lahti teha ja kinni panna.

Lõpuks toibu oma katsumusest. Kui saabud hommikul, siis mine esmalt hotelli ja lõdvestu veidi. Pese oma nägu värske veega, joo tassike kohvi. Järgnevalt hangi juba proteiini- ja kiudaineterikast toitu, mida eelista magusatele suupistetele.