NASA: maaväline elu leitakse järgneva 20 aasta jooksul

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Galaktika NGC 4945, mis on sarnane meie Linnuteega
Galaktika NGC 4945, mis on sarnane meie Linnuteega Foto: SCANPIX

USA kosmoseagentuuri teadlased on veendunud, et planeet Maa ei ole universumis ainus paik, kus elu leidub.

Kosmoseuurijad on kindlad, et maaväline eluvorm leitakse järgneva 20 aasta jooksul, edastab Huffington Post.

NASA Washingtonis asuvas peakorteris toimus selle nädala esmaspäeval maavälise elu otsinguteteemaline paneeldiskussioon.

Astronoomide sõnul on maavälise elu avastamise tõenäosus üsna suur ning leidmisele aitab kaasa ka uue põlvkonna kosmoseteleskoopide kasutuselevõtt.

«Oleme kindlad, et järgmise 20 aasta jooksul saame kindlad andmed, et me ei ole universumis üksinda,» teatas NASA astronoom Kevin Hand Youtube´i videos.

NASA juht Charles Bolden on Handsiga samal arvamusel.

«On üsna ebatõenäoline, et inimkond on unversumiavarustes üksinda. Järgmised 20 aastat näitavad, et see on nii,» teatas Bolden.

NASA Kepleri kosmoseteleskoop avastas nii-öelda elutsoonis Maa sarnase planeedi, mis sai tähistuse kepler- 186f. Teatati, et tegemist on esimese Maa-suuruse eksoplaneediga, mis tiirleb Päikese-sarnase tähe ümber.

Teadlased on veendunud, et universumis on veelgi Maa-sarnaseid planeete, millest osal on elusorganisme.

«Astronoomide arvates on meie Linnuteel iga tähe juures vähemalt üks planeet. Tulevikus on meil nende kohta rohkem andmeid ja siis saab näidata tähe poole ning öelda, et selle juures on Maa-sarnane planeet,» lausus Massachusettsi tehnoloogiainstituudi esindaja Sara Seager.

2018. aastal saadab NASA välja James Webbi kosmoseteleskoobi, mis kasutab eksoplaneetide uurimiseks ja leidmiseks infrapuna.

USA kosmoseteleskoopide teadusinstituudi juhi Matt Mountaini sõnul on maavälise elu leidmiseks vaja uue põlvkonna teleskoope, mis on senistest võimsamad, olles väga arenenud optilised süsteemid.