«Pealtnägija» tutvustas Eesti edukaimat juutuuberit

Elu24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonianna
Estonianna Foto: Estonianna

Youtube'i kanalil Estonianna, mis edastab igal nädalal iluteemalisi videoid ja mida peab Pirital elav 29-aastane Anna Ovsjankina, on täna üle 300 000 püsijälgija ja üle 32 miljoni vaatamise.

«Kui sain 100 000 jälgijat, oli see selline arv, et ma lihtsalt ei uskunud seda,» ütles Anna «Pealtnägijale». «Teine punkt oli siis, kui mu video sai üle ühe miljoni vaatamise. Siis ka oli uhke tunne. Ma ei ole ju seda reklaaminud kusagil.»

Sotsiaalmeedia statistikalehel Socialbakers andmetel edestavad vaatajate arvu poolest Estoniannat vaid Lasteka, lauljatar Kerli ja muusikat tootva Raido Ojametsa kanalid. Püsitellijate ehk fännide arvu poolest jäävad kõik eelpool nimetatud Annale kõvasti alla - tal on rohkem fänne, kui kümnel enimvaadatud Eesti kanalil kokku. Lisaks on Estoniannal Facebookis kolm korda rohkem fänne kui Eesti presidendil.

«Umbes pool vaatab mind Venemaalt ja teine pool teistest riikidest. Eestist vaatab mind viis kuni kümme protsenti,» ütles Anna.

Vene vaatajaskonnale on pigem huvitav, et Anna on pärit väljaspoolt Venemaad, ja mingeid eelarvamusi pole ta kohanud. Estonianna kuulub sealse kolme kõige vaadatuma iluteemalise veebikanali hulka.

Üheteistkümne aasta eest Kohtla-Järvelt Tallinnasse kolinud ja tehnikakõrgkooli transporti ja logistikat õppima asunud naise leivanumbriks ongi täna kõik, mis seotud iluga.

«Kindlasti väga aktuaalsed on erinevad pühad. Näiteks meik kaheksandaks märtsiks või sõbrapäevaks ning ideed, mida kinkida jõuludeks. Need videod on hästi populaarsed,» ütles Anna.

Eduka juutuuberi buduaar on äärest ääreni kõikvõimalikke ilutooteid täis ja kosmeetikafirmad jooksevad ise Annale tormi, et ta oma saadetes nende kraami katsetaks. Selline elustiil on Anna jaoks siiski võrdlemisi uus.

«Neli aastat tagasi läksin oma põhitöölt ära ja hakkasin vaatama, kuhu edasi minna. Seetõttu tekkis kodus vaba aega ja hakkasin vaatama Youtube'i ja avastasin enda jaoks ilublogijate maailma. Mõtlesin, et miks mitte proovida ka ise midagi filmida,» meenutas Anna.

Foto: ERR

Nelja aasta eest polnud Anna veel kordagi kaamera ees esinenud ja ta tunnistab, et vanu videoid ei meeldi talle vaadata.

«Esiteks, ma ei saanud päris hästi rääkida - mu kõne oli selline... Ja ka filmi kvaliteet oli hästi halb,» arvab ta. «Ma ei mõelnud kordagi, et sellest võib välja kasvada midagi suurt ja et nii suur publik hakkab mind vaatama. See oli lihtsalt katsetus ja vaba aja veetmine.»

Tänaseks on Anna põhitöö Youtube'i videoblogi pidamine ja sada protsenti tema sissetulekutest moodustavad kanaliga seotud sponsorlepingud ja kaastööd, mida pakuvad erinevad kosmeetikafirmad. 

«Ma arvan, et kuskil kaks aasta tagasi oli see, kui hakkasin juba midagi kätte saama ja hakkasid tulema esimesed projektid ning kosmeetikafirmad hakkasid minuga kontakti võtma,» seletas Anna. 

Lõbus ja vaheldusrikas töö, mis võib kuus sisse tuua rohkemgi kui Eesti keskmise palga, on kaasa haaranud ka Anna abikaasa Antoni, kes hakkas samuti veebiblogi pidama. Paari igapäevaelust rääkiv ühine videopäevik on kuu ajaga kogunud ligi 70 000 fänni. Anton teeb lisaks kanali pidamisele ka palgatööd, ehkki ta loodab, et ühel päeva saab temagi pühenduda vaid videoblogide tootmisele. 

Ehkki võib tunduda, et hubaste koduseinte vahel kosmeetikast rääkimine on lihtne töö, siis tegelikkuses on ühe videopostituse loomine paras väljakutse - eriti, kui arvestada, et Anna on oma saateid luues ühekorraga nii saatejuht, toimetaja, lavastaja, valgustaja, monteerija, helimees ja ka kõike muud. Anna sõnul kulub kõige lihtsama video tegemiseks kulub üks päev.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles