Positivus Festival ootab Baltikumi moeloojaid ja disainereid osalema kunsti- ja käsitööturul

Helene Vetik

FOTO: Meisi Volt

Igal suvel pakub Baltimaade suurim muusikafestival Positivus oma külastajaile lisaks mitmekülgsele muusikaelamusele ka võimalust avastada ja soetada algupärast moeloomingut ja disaini – rõivaid, jalatseid ja mitmesuguseid aksessuaare. Festivali kunsti- ja käsitööturul on saadaval lai valik kaasaegset ja vintagedisaini, esindatud on nii traditsiooniline kui ajatu toodang, nii mänguline etno kui raju tänavamood.   

Positivuse kunsti- ja käsitööturust on saanud lahutamatu osa festivalimelust. Kontsertide vahel saavad festivali külalised avastada Läti, Leedu ja Eesti disainerite ja moebrändide väljapanekuid, soetada põnevaid uusi rõivaid, ainulaadseid aksessuaare ja kordumatuid ehteid. 

17.-19. juulil Lätis Salacgrivas juba kümnendat korda toimuv Positivus Festival ootab osalemisavaldusi kõigilt moekunstnikelt ja disainibrändidelt, kes soovivad oma loomingut tutvustada rahvusvahelisele publikule. 

„Positivuse turg erineb tohutult tavapärastest disainiturgudest – seal näeb ohtralt tõeliselt moodsat ja mängulist lähenemist, samuti avaneb seal võimalus vahetult suhelda oma loomingut müüvate disaineritega. Kõige ägedam on see, et paljud festivali külalised hakkavad joonelt turult soetatud rõivaid kandma ja nii sünnib kohapeal täitsa oma Positivuse mood," ütleb disainer ja moeblogija Helene Vetik (newkewl.com).  

“Positivuse laat on parim omataoline sündmus. See on meile juba traditsiooniks ning aasta oodatuimaks ürituseks kujunenud. Mõnusalt veedetud aeg vanade ja uute sõpradega, mitmekesine muusika, positiivne vaib... Oleme sealt saanud palju uusi kontakte kogu maailmast, peamiselt muidugi Lätist. Paljud, kes väisavad Positivust, tulevad meid juba ise sinna otsima. Super üritus, eriti noortele kunstnikele, muusikutele ja disaineritele. Kohtume Positivusel!” kiidab ettevõtmist T-särgi brändi Heavy Mental disainer Anna Maria Võsu.  

„Positivus on sellele festivalile ainuõige nimi – pole seal ühtegi vihast tegelast näinud, kõik on sõbralikud. Festivali atmosfäär on muretu ja lõbus – võiks peaaegu arvata, et oled rännanud tagasi Woodstocki hipiajastusse. Turul on koos parimad tegijad ja publik, oma kaupa saab tutvustada äärmiselt vabas õhkkonnas, ilma end otseselt reklaamimata, lihtsalt vooluga kaasa minnes. Festivalikülalised panid joonelt äsja ostetud TUUBid selga, tehes meile seeläbi iseeneslikku promo ja tekitades meie hipitelgi ümber ohtralt elevust. Positivus oli parimaks näiteks, kuidas töö ja lõbu käivad käsikäes,“ meenutab universaalse rõivabrändi TUUB turundaja Kadri Vahe Positivuse turul osalemist. 

„Hetkel valmistume juba oma kuuendaks Positivuse turuks. Algusaegadel oli see suurepäraseks võimaluseks tutvustada veel tundmatut brändi tuhandetele festivali külastajatele. Turul osalemine aitas meil laiemat tuntust koguda ning andis meie ettevõtmisele hea stardipaugu. Positivuse ainulaadset fiilingut – muusikat, inimesi, lobisemist, kauplemismelu – naudime seniajani ning kahtlemata on tegu aasta põnevaimate päevadega,“ soovitab Läti moedisani duo BlankBlank disainer Mārtiņš Blanks kindlasti moe- ja käsitööturul osaleda.

Igal aastal laekub Positivuse kunsti ja käsitööturule ohtralt kauplemisavaldusi. Laekunud avaldustest valitakse osalejateringi kõige originaalsemad ning festivali meeleoluga sobivaimad tegijad. Festivali 10. aastapäeva puhul oodatakse avaldusi eeskätt algupärase disaini ja moe loojailt. 

Avaldusi oodatakse meiliaadressile crafts@positivus.com