Tasub minna! Sõprus meelitab publiku jälle kinos naerma

Meisi Volt
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toomas Hendrik Ilvese plaadi esitluspidu Sõpruses
Toomas Hendrik Ilvese plaadi esitluspidu Sõpruses Foto: Sander Ilvest

Tänavune aprillikuu on täiesti naeru väärt!

2015. aastal alguse saanud Kino Sõpruse Komöödiafilmide Festival on tagasi, et heita valgust tänavatolmusesse aprillikuusse!

22. – 28.04 toimuv festival kompab oma süvalokaatoriga kinosaali pimeduses ilmnevaid naeru eri vorme. Seitse filmi üritavad meelitada publiku hulgast mitmesuguseid hea enesetunde reaktsioone kontrollimatult hüsteerilisest naerust heatahtliku iroonilise itsitamiseni. Kavas on nii klassikalist Hollywoodi glamuurset komöödiat, muhedat slapstick nalja, suurlinnade romantikat, rootslate musta huumorit kui brittide lõikavat irooniat. 

Filmilinal saab näha Greta Garbo karjääri haruldast komöödiat „Ninotška“ (1939), kus ta esitab Pariisi käras armunud Nõukogude agitaatorit. Mikael Buchi erksas filmis „Lase mu rahval minna!“ (2011) armub õnnetu noormees soomlasesse ja satub vooluga kaasa hulpiva palgina armastuse mullivanni. Sellest filmist sai ka 2011. aasta PÖFFi publiku tõeline lemmik. Woody Alleni „Annie Hall“ (1977) on Ameerika komöödia pärl, mis on vorminud meie kujutlust New Yorgist ja selle armastusväärselt neurootilistest elanikest. „Pruuni neli varjundit“ (2004) on aga skandinaavlik räpase kuid nihestatud huumori meistriteos, millele muuhulgas on oma menu eest tänu võlgu Ruben Östlund ja „Klassikokkutuleku“ tegijad. Michael Winterbottom ristab oma filmis „Tristram Shandy: Kuke ja pulli lugu“ (2005) Inglise kirjanduse ajaloos võimatuks nimetatud klassikalise teksti ja kaks egomaniakaalset näitlejat, Steve Coogani ja Rob Brydoni. Elusas rollis tigedana sünnitusarstina saab näha ka briti püstijalakomöödia meistrit Dylan Morani. 

Komöödiafilmide kroonimata kuningad, vennad Groucho, Chico ja Harpo Marx muudavad oma filmis „Öö ooperis“ (1935) naerualuseks kõrgkultuuri palee, ehk ooperimaja. Kõige krooniks on Billy Wilderi „Korter“ (1960), kus Jack Lemmon on sunnitud oma poissmehekorterit kolleegidele armumängudeks laenama.

Festivali avaõhtul, reedel 22. aprillil tähistatakse koos filmi „Ninotška” linastusega Kino Sõpruse 61. sünnipäeva.

Piletid Piletilevist ja Sõpruse kino kassast

Lisainfo festivalist kodulehelt.

Sündmus Facebookis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles