Bikiinifitnessi staar Evelin Ainomäe jagab juhiseid õigest toitumisest töö- ja puhkusereisidel

Meie bikiinifitnessi staar Evelin Ainomäe seekordne blogipostitus tuleb kõrgelt taevast. Kaunitar mõnuleb pilvedes ja on tagasiteel koju. 

Bikiinifitnessi staar Evelin Ainomäe ei jäta jonni ka komandeeringus olles – jõusaalis Saksamaal 

FOTO: Erakogu

Evelin: Minu viimane nädal oli eriline ja kindlasti mitte selline, mida MMiks valmistuv sportlane just iga päev ette võtaks. Sport on siiski minu hobi ja pean kõigest hoolimata jätkama oma tavapärast elurütmi. Võti peitub selles, kuidas siduda tavaelu, töö ja hobid ilma, et üks teist välistaks.

Möödunud teisipäeval pakkisin kohvri ja lendasin komandeeringusse.

Reisimine ja kodust eemalolek võistluse ettevalmistusperioodi ajal võib olla bikiinifitnessi harrastajale täielik õudusunenägu. Kui sul on paika pandud karm graafik ja pead alla võtma viis kilo, siis loeb iga päev, ilmselt iga tund ja iga minut, millises suunas su vorm liigub.

Ja kodust eemal olles on kõike seda, millest minu päev koosneb, oluliselt keerulisem korraldada. Samuti tekib kerge sõltuvus toidukarpidest ja köögikaalust. Tead, et saavutad oma sihi, kui sööd planeeritult, õigel ajal, sobivat toitu ja vastavas koguses.

Ometi otsustasin, et komandeeringunädalal pean hakkama saama teisiti.

Kaal jäi koju ja jäi vaid loota, et hotelli tingimused aitavad mul vähemalt saavutatud vormi säilitada. Ühtegi nädalat enam kaotada ei ole ja jäänud on vaid neli nädalat Eesti Meistrivõistlusteni.

Tegelikult võtsin seda  kui väljakutset – minu suureks sooviks on saavutada oskus, et suudan õige toidu ja koguse endale valida ka väljaspool kodu. Elu peab nautima ning minu jaoks on hea toit ja selle nautimine ülioluline. Tegelikult oli mul ka kevadine kogemus, et nädal aega karmist režiimist välja saamist mõjus mulle hoopis hästi. Mõtlen seda nii, et annan kehale väikse preemia selle eest, mis juba tehtud on ja lisamotivatsiooni veelgi edasi areneda.

Bikiinifitnessi staar Evelin Ainomäe komandeeringus Saksamaal 

FOTO: Erakogu

Nagu varem ka kirjutasin, siis toitumine on vormi saavutamise juures üks olulisemaid komponente.

Ja see on ka põhjus, miks võistluseks ettevalmistuse ajal bikiini-sportlased toidukarpidega ringi käivad ja kõike, mida suhu panevad, ka andunult mõõdavad ja kaaluvad. See tundub keeruline, tüütu ja kõrvaltvaatajale ka tobe, kuid nii see keha muutmine käib. Nüüd ootas mind aga terve nädal eemalolekut oma tavarežiimist ja tegelikult muretsesin selle pärast juba pikalt ette. Aga mis teha, kõigega tuleb hakkama saada ja mitte keskpäraselt, vaid ikka suurepäraselt…

Sisenedes lennukisse saabub mulle alati justkui teatud puhkemoment. Kui oled pilvedes, siis on terve hulk asju, mida sa teha ei saa ja oled lihtsalt sunnitud enamiku kohustusi sinnapaika jätma. 

Bikiinifitnessi staar Evelin Ainomäe. Dominikaani Babor Spa toodete maaletoojad Carlos ja Ramon, kes Ainomäed MMil toetama tulevad 

FOTO: Erakogu

Saksamaal ootas mind põnev meeting.

Iga-aastane konverents Babori esindajatega üle maailma toob alati elevust, sest saan kuulda sellest, mis on uut ilumaailmas ja kas ometi on leitud igavese nooruse valem!

Pikad päevad veetsin konverentsiruumides istudes. Trenni ei saa ma aga unustada ja vahele jätta, olenemata sellest, kus olen ja mida teen. Kuigi väike nipp kõigile – ka istudes saab trenni teha, pingutades tuharalihaseid. Kindlasti kõlab naljakalt, aga toimib – proovige järele!

Bikiinifitnessi staar Evelin Ainomäe ei jäta jonni ka komandeeringus olles – jõusaal Saksamaal 

FOTO: Erakogu

Seega algasidki minu päevad hotelli väikses jõusaalis kell kuus hommikul.

Meeting'ul oli meid küll ligi sada, kuid jõusaali ei jõudnud peale minu küll keegi. Ja alati näen imestunud pilke, kui ütlen, et hommikuti ka trenni teen. Tingimused on aga loomulikult erinevad sellest, mida koduklubis harrastada saan. Ja pean oskama kohaneda sellega, mis võimalik, ja igast olukorrast parima võtma.

Seekord pidin piirduma jooksuga, kuna lihtsalt muud võimalused puudusid. Jõusaalis ootas mind vaid jooksulint, pall ja corsstrainer. Seega sain aru, et jõusaali treeningud võin mõneks ajaks unustada. Olukorrast tuleb aga võtta parim ja nii siis keskendusingi rasvapõletusele.

Bikiinifitnessi staar Evelin Ainomäe komandeeringus Saksamaal – enne töö ja pärast nauding!

FOTO: Erakogu

Suur väljakutse on ka toit.

Köögikaalu kaasa loomulikult ma ei võtnud. Lihtsalt selleks, et mitte teistes ebamugavust tekitada ja säilitada ka endast võimalikult inimlik minapilt.

Mida ma siis sõin?

Kui oled harjunud sööma viis kuni kuus korda päevas ja kindlatel kellaaegadel, siis olid esimesed päevad konverentsil paras piin. Kõht läheb tühjaks tavapärastel aegadel, toitu aga sellel hetkel käeultuses olla ei pruugi. Seega oli mitu hetke, kus istusin, kuulasin nahahooldusteadlaste viimaseid saavutusi ja unistasin oma hommikupudrust. Jah, oma hommikuputru ma igatsesin… Sain aru, kui oluline on korralik ja läbimõeldud hommikusöök meie kehale, andes vajaliku energia vähemalt pooleks päevaks.

FOTO: Erakogu

Kohvipausid olid ka fantastilised! 

Lauad olid kaetud kookide ja küpsetistega, mis nägid välja nagu kunstiteosed. Loomulikult ma neid ei proovinud, küll aga sõin silmadega. Ja pilte tegin ka.  Õnneks olid siiski saadaval ka puuviljad ning neid tarbisingi ohtralt. Peamiselt õunu, maasikaid ja banaani. Meeles olid Marguse sõnad, et puuvilju võin reisides kõige ohutumalt tarbida. Vitamiinid ja valgupulbri olin siiski kaasa pakkinud.

Bikiinifitnessi staar Evelin Ainomäe komandeeringus Saksamaal - enne töö ja pärast lõbu! Väike puhkus Monacos!

FOTO: Erakogu

Aga mis on saanud minu viiest kilost?

Selle kohta puudub mul praegu igasugune info ja tõehetk saabub homme hommikul, mil jälle kodus olen ja tavapärase elurütmi juurde naasen. Kaalu asemel pidin leppima vaid peegliga, mis aga õnneks palju pettumust ei valmistanud. Olenemata sellest, et ranget dieeti pidada ei saanud, muutub peegelpilt justkui iga päevaga paremaks. Ja vorm ka näitab paranemise märke.

Bikiinifitnessi staar Evelin Ainomäe komandeeringus Saksamaal 

FOTO: Erakogu

Üldiselt pean aga tunnistama, et minu sportlik väljakutse pakkus konverentsil minu välismaa kolleegidele palju huvi.

Ei olnud just harv juhus, kui muskleid katsuda taheti. Dominikaani võistluse kohta sain aga teha ka kasulikku eeltööd ja paluda abi sealselt Babori maaletoojalt, et organiseerida võistlusmeik. Carlos ja Ramon olid lahkelt nõus aitama ja lubasid tulla ka Babori logode ja kogu oma tiimiga võistlustele kaasa elama. Toetajad ja pöidlahoidjad on ainult teretulnud ja kujutan ette, kui palju see kaasa aitab võõral maal võisteldes.

FOTO: Erakogu

Konverentsi elasin seega kenasti üle ja hommikujooks oli korraliku trenni eest.  Ees ootas mind aga veel rida katsumusi.

Bikiinifitnessi staar Evelin Ainomäe komandeeringus Saksamaal – enne töö ja pärast lõbu näiteks Monacos!

FOTO: Erakogu

Saksamaalt lendasin edasi väikseks minipuhkuseks Lõuna – Prantsusmaale.

Mõtlesin, et veidi sooja ilma, päikest ja treeninguid vabas õhus kulub mulle ära. Maandudes Nizzas ootas mind aga ees ebameeldiv üllatus. Kohver oli kadunud. Koos kõigi minu vitamiinide ja loomulikult spordivarustusega. Ei saabunud seda ka järgimine ega ülejärgmine päev ega ka üleülejärgmisel päeval. Seega olin sunnitud hankima omale uue treeningvarustuse, sest trenn vahele jätta – see oleks mu vormile alles põnts! 

Bikiinifitnessi staar Evelin Ainomäe komandeeringus Saksamaal – enne töö ja pärast lõbu näiteks Monacos! 

FOTO: Erakogu

Kohalikust Nike poest sain tossud ja muu vajaliku. Oo, milline nauding oli joosta sellises ümbruses! 

Kui jooksulindil hambad ristis oma rasva põletada püüan, siis seal oleksin võinud joosta tunde. Loomulikult külastasin ka jõusaale ja mõned neist olid ikka vägagi tasemel ja nauditavad. Nii joostes kui jõusaalis hakkasin siiski tajuma, et olen vist tõesti suutnud endale juba täitsa ilusa keha vormida, sest imetlevaid pilke jagus ja tegelikult polnud mul selliste ergutavate momentide vastu küll midagi.

Pulsikell, mille kaasa olin võtnud, näitas päevase liikumise eesmärgi täitmist juba hommikul. Olgu öeldud, et tööpäeval, ilma trennita, ei suudaks ma eales täita päevast soovituslikku liikumise eesmärki. Seetõttu soovitan ka teile motivatsiooniks aktiivsusmonitori proovida. See on uskumatu, kui vähe me tavalises elurütmis liigume. Liikumine on aga hea tervise alus ja pulsikell või sammumõõtja annab sellest päeva jooksul suurepärase ülevaate.

FOTO: Erakogu

Reisida on tore. Elu nautida samuti, aga tegelikult olen üliõnnelik, et koju ja tavarütmi tagasi saan.

Ja pean kindlasti lisama, et rutiin on samuti minu jaoks ülinauditav. Ootan hommikuid pudruga ja tahan näha oma armsa poja naeratust. Samuti vajan kindlustunnet, et kõik on kontrolli all ja vorm vastavalt graafikule paigas. Ei oleks just tore astuda lavale, näidata ennast igast küljest ilma kindla teadmiseta, et kõik on just nii, nagu olema peab. Lava on karm ning liigsed kilod ja tselluliit lubamatu!

Bikiinifitnessi staar Evelin Ainomäe komandeeringus Saksamaal – enne töö ja pärast lõbu näiteks Monacos! 

FOTO: Erakogu

Lõpetuseks panen kirja oma nõuanded neile, kes oma töö tõttu palju reisima peavad.

Kuulen tihti, et halb vorm on põhjustatud töö iseloomust. Et pole võimalik teha trenni ega süüa tervislikult. Oma kogemusest lähtudes saan väita, et see on vaid vabandus. Kõik on kinni tahtmises.

FOTO: Erakogu

Minu nõuanded:

Paki alati kaasa spordiriided ja jalanõud. Kui hotellis puudub jõusaal, siis joosta saab alati ja igal pool. Ja pealegi on hommikujooks enne konverentsiruumi sulgumist vägagi värskendav. Samuti saab joostes hea ülevaate linnast.

Ära tekita endale liigseid ootusi toidu ja sportimise võimaluste kohta. Otsusta, et võtad lihtsalt võimalikust parima. Oluline on liikuda!

FOTO: Erakogu

Süües restoranides vali toit, mille oskad taldrikul identifitseerida.

Loobu toidust, mille sisaldus sulle arusaamatuks jääb. Süües liha vali filee – mina eelistan alati linnu- või loomafileed. Kala ja mereannid – hoiavad su vormi alati parima. Kuid ole nutikas ja otsusta ise toidu valmistamise viisi üle.

Ka kõige tervislikuma toiduaine võib just ebakompetentse valmistusviisiga ebatervislikuks muuta. Vali aurutatud, keedetud või grillitud valmistusviisi vahel.

Kui oled näljane ja napib aega söögipausiks, siis söö puu- või juurvilju. See on alati parim võimalikest valikutest. Täidab kõhtu ning hoiab enesetunde hea.

Joo palju vett. Piisav vee tarbimine hoiab enesetunde hea. Lisaks täidab kõhtu ning aitab vältida ülesöömist.

FOTO: Erakogu

Proovi süüa regulaarselt ning ära jäta toidukordi vahele.

Kõige lihtsam on üle süüa just siis, kui ollakse pikka aega söömata. Sagedasti süües hoiame nii ainevahetuse aktiivsena kui ka veresuhkru õigel tasemel.

Ära tekita endale stressi, kui ka mõni päev treenimata jääb või oled olude sunnil pidanud leppima toiduga, mis tavapäraselt sinu menüüsse ei kuulu.

Ole õnnelik ja naudi hetke, hea enesetunne on parim viis saavutada supervorm. Stress ei langeta kaalu.

FOTO: Erakogu

Kui oled mõni päev sunnitud oma dieedist loobuma ja naudid head ja paremat – ära süüdista end.

Elu on elamiseks! On lihtsalt oluline pöörduda vana rutiini juurde tagasi niipea kui võimalik.