Erakorralist reisiabi vajab igal kuul mitu tuhat reisijat

Puhkusereis.

FOTO: Panther Media / Scanpix

Reisil olles võib sattuda ootamatutesse olukordadesse, mida ei ole võimalik reisiplaane tehes ette näha. Kõige mugavam ja kiirem viis selleks on reisiabi telefonile pöördumine.

Reisitõrked, mis on põhjustatud streikidest, ilmastikust ja muudest sündmustest, mõjutavad lennu-, laeva- ja rongiliiklust ning toovad sageli kaasa vajaduse kiirelt piletid ümber broneerida.

Martin Sirg räägib oma kogemusesest tänavu suvel, kui ta viibis kriitilises olukorras Istanbuli lennujaamas: «Puhkusereisi lõpus teel tagasi Eestisse olles jõudsin Istanbuli lennujaama täpselt Türgi riigipöördekatse ajal. Minu lend tühistati ja puudus info selle kohta, millal koju lennata saan. Selja taga oli öine lend, olin väga väsinud ja tahtsin vaid hotelli magama minna. Samas oli suur mure selle pärast, kuidas ja millal koju lennata õnnestub. Mind aitasid Estraveli reisikonsultandid, kes edastasid infot lennuliikluse taastumise kohta ja broneerisid piletid ümber.»

Estravel on praegu ainus Eesti reisiagentuur, mille reisikonsultandid pakuvad klientidele lisatasuta ööpäevaringset teenindust ja reisiabi. «Meile helistab väljaspool tööaega keskmiselt 100 klienti ööpäevas,» rääkis Estraveli tellimiskeskuse juht Pille Trumm. 

Tellimiskeskusesse pöördutakse kõige enam piletimuudatustega: vale ajaplaneeringu, ummiku vm tõttu ei jõuta hommikusele lennule või laevale, keegi reisiselts-konnast on haigeks jäänud või on äriasjus midagi ootamatut vahele tulnud.

«Kõige rohkem kõnesid tuleb suuri lennumuudatusi põhjustavate sündmuste ajal – näiteks kui lumetormi või lennufirma streigi tõttu on tühistatud hulgaliselt lende. Paljude reisijate plaanid tuleb sel juhul ümber muuta. Lennujaamas kohapeal võtab see kõvasti aega ning eeldab võõrkeelset suhtlust, järjekorras seismist või kõnesid välismaistele telefoninumbritele, mis toovad kaasa lisakulusid,» lisab Trumm.