Richard Branson tutvustab ülehelikiirusel lendava reisilennuki prototüüpi (1)

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ülehelikiirusel lendava lennuki prototüüp
Ülehelikiirusel lendava lennuki prototüüp Foto: Youtube

Inglasest ettevõtja Richard Branson tutvustab täna ülehelikiirusel lendavat lennukit, mis tema sõnul suudab lennata Austraaliast Sydneyst USAsse Los Angelesse kolme ja poole tunniga.

Branson teeb selles projektis koostööd ameeriklaste idufirmaga Boom, et luua uus ülehelikiirusel lendavate reisilennukite põlvkond pärast Concorde’ide lendude lõppu 2003. aastal, edastab news.com.au.

Bransoni firma Virgin paneb õla alla, rahastade uute, kuni 2335 kilomeetri tunnis lendavate lennukite ehitamist.

Boomi teatel on lennukiprojekt alles prototüübi faasis, kuid üsna vasrti jõutakse nende lennukite tootmiseni.

Ülehelikiirusel reisilennuki ametlik tähistus on XB-1 Supersonic Demonstrator ja hüüdnimi Baby Boom ning sellest peaks saama kõige kiiremini lendav tsiviilllennunduslennuk.

Bransoni sõnul on ta kaua tegelenud lennunduse, lennukite ja kosmoseprojektidega ning ta jätkab selles vallas. Tema firmal Virgin Galactic on head suhted Boomiga.

Idufirma Boom asutajaks on Amazoni üks endistest juhtidest ja piloot Blake Scholl, kelle teatel hakkab ülehelikiirusel lendava reisilennuki pilet maksma sama palju kui praegu maksab äriklassi pilet.

«60 aastat pärast seda kui hakati lendama ülehelikiirusel, oleme oma lennunduses ikka ajast maas. Asutasin Boomi, kuna ma ei saanud mitte kunagi lennata Concorde’iga. Ootasin, et keegi hakkaks tegelema uute ülehelikiirusel lendavate reisilennukitega, kuid keegi ei võtnud vedu. Sain aru, et see peab siis mina olema,» teatas Scholl.

Scholli arvates saab tulevikus lennata viie tunniga ja 100 dollari eest ükskõik, millisesse paika maailmas ning ülehelikiirusel lendamine muutub igapäevaseks.

Bransoni ja Boomi koostöös loodav lennuk on keskkonnasõbralikum ja võtab vähem kütust kui Concorde. Samuti tekitab ta ülehelikiirusel lennates vähem heli. See on tulevikku silmas pidades kasulik, kuna USAs on keelatud ülehelikiirusel lendavate lennukite ülelennud just valju heli ehk ülehelipaukude tõttu.  

Uutes ülehelikiirusega lendavates reisilennukites on luksuslik disain, aknad on suured, istmed mugavad ja pagasi saab panna pagasitaskusse.

Uude lennukisse mahub 40 istekohta, mis on kahes reas, pileti hind on umbes 5000 dollarit.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles