Finnairi apsakas: 2-aastast last taheti panna kümnetunnise lennu ajal üksi istuma

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Finnair
Finnair Foto: Vida Press

Finnairi süsteemivea tõttu ei oleks kumbki vanematest saanud koos oma kaheaastase lapsega lennukis kõrvuti istuda.

Soome perekond oli plaaninud reisi Taisse ning Finnairi piletid selleks puhuks olid ostetud juba eelmise aasta augustis, vahendas Italehti. Paraku tabas perekonda päev enne lendu, ülimalt ebameeldiv üllatus.

Eelmisel reedel, päev enne planeeritud lendu, hakkas perekond Finnairi kodulehel online check-ini tegema. Päev enne lendu check-ini tegemine on igati tavapärane ja isegi lennufirmade poolt eelistatum praktika, kui see, et reisija teeb check-ini lennujaamas kaks tundi enne lendu. Sellegipoolest selgus, et perekond ei saa lennukis kõrvuti istuda.

Finnairi süsteemi kohaselt oleks kahe aastane laps pidanud istuma ihuüksi võõraste kõrval tervelt kümne tunnise lennu ajal.

«Me helistasime klienditeenidnusse, et meie istekohti muuta ning meile teatati, et on kaks vaba istekohta, kuhu saaksime istuda,» selgitas pereema telefonis Italehtile.

Lõpuks said ema ja laps kõrvuti istuda, kuid isa pidi istuma teisel pool lennukit.

Istekoha vahetamise võimalus lisaraha eest

Tagasilennuks pakkus Finnair perele võimalust koos istuda, kuid selleks oleksid nad pidanud maksma 45 eurot lisaks.

Kogu perekonna lennupiletid Helsingist Phuketisse olid juba niigi sedavõrd kallid, et pereema sõnul on äärmiselt kummaline, et lennufirma soovib mõnikümmend eurot veel neilt lisaks küsida kohtade eest, mis jäävad niikuinii lennukis täitmata.

Finnairi uus praktika on parajalt üllatav, kuna perekonna sõnul on nad ka varem tihti Finnairiga lennanud ning on alati saanud kõrvuti istuda, olenemata check-ini tegemise ajast.

Naise sõnul tundub, et Finnair on hakanud odavlennufirmade reegleid järgima.

«Varasemalt pole meil ühtegi probleemi olnud ning pidasime alati lennufirmat usaldusväärseks. Ma ei tea, kas see on nende uus pika-ajaline strateegia, aga meie jaoks on klienditeenindus seekord küll allapoole arvestust,» sõnas ta.

Finnair kahetseb

Finnairi avalike suhete juht Päivyt Tallqvist ütles Italehtile, et soovitud istekohti on võimalik osta samal ajal lennupiletite eest maksmisega.

Tallqvisti sõnul proovib Finnair alati lastega pered ning muidu koos reisivad inimesed kokku istuma panna.

Ta lisas, et piletisüsteem peab automaatselt tagama, et alla 12-aastase lapse kõrval istuks temaga koos reisiv täiskasvanu.

«Nimetatud juhtumis on süsteemis esinenud viga ning me oleme palunud süsteemihaldajalt kiiret selgitust vea tekkepõhjuse kohta,» sõnas Tallqvist. Ta lisas, et lennufirmal on tõeliselt kahju klientidele süsteemivea poolt põhjustatud ebameeldivuste tõttu ning lisas, et klienditeenindajad siiski parandasid vea, kui perekond nendega ühendust võttis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles