4 väikelinna, mis on turistidesse uppunud kummalistel põhjustel

Agaate Antson
, Reisile.ee toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Juzcar
Juzcar Foto: Jorge Guerrero/AFP/Scanpix

Kui on täiesti mõistetav, miks turistid armastavad maaliliselt kaunist Santorinit Kreekas või Cinque Terre Itaalias, siis leidub väikelinnu, mille jaoks turistide suur sissevool on tulnud paraja üllatusena.

Kidlington, Suurbritannia

 

A post shared by Hei. Y (@cirxd) on

2016 aastal tabas igati tavalist, suisa igavat Inglismaa linna kummaline nähtus. Järsku hakkas linna voorima busside viisi hiina turiste. Kohalikud olid täielikus hämmingus. Oli sellel mingi seos Harry Potteriga? Või Inspektor Morsega? Põhjus oli aga tegelikult igati loogiline. Nimelt hakkas Hiina turismiagentuurid linnaksest reklaamima kui paika, kus on tunda “tõelist” Inglismaa hõngu, olles samal ajal lähedale ka Bicester Village ostukeskusele.

Lillo, Belgia

Foto: Nicolas Maeterlinck/AFP/Scanpix

Väike linn Antwerpi äärealadel on nii lähedal Hollandi piirile, et see ongi pigem Hollandi kui kui Belgia linn. Lillos ei ole midagi erilist ja kuni 2016. aastani polnud see linn pea kunagi kellegi reisinimekirjas. Siis tuli Pokemon Go ja Lillo tänavad täitusid ühes virtuaalsete pokemonidega ka Belgia teistest linnadest pärit teismelistega.

Bunol, Hispaania

La Tomatina
La Tomatina Foto: Alberto Saiz/AP/Scanpix

Bunol on väike 10 000 elanikuga linn, milles pole aasta läbi midagi erilist. Augustikuus toimub siin aga La Tomatina festival, hiiglaslik tomatisõda, mis meelitab pidustuste ajal linna igapäevaselt üle 30 000 turisti. Vaesed 10 000 kohalikku, kes pärast kogu selle jama ära koristama peavad.

Juzcar, Hispaania

Juzcar
Juzcar Foto: Jorge Guerrero/AFP/Scanpix

Vaid 221 elanikuga küla näol oli tegemist ühe tõeliselt vähekäidava unise Andaluusia alevikuga. 2011. aastal anti Sonyle luba kõik majad siniseks värvida, et reklaamida uut Smurfide filmi. Pärast seda pakkus filmistuudio, et majad värvitakse tagasi nende originaalvärvi, kuid turistid olid juba kohal. Vaid esimese kuue kuu jooksul oli Juzcari külastanud juba 80 000 turisti. Varasemalt käis siin ligi 300 külastajat aastas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles