Tarbijakaitseamet: tarbijal on õigus raha tagasi küsida, kui ta ei pääse kontserdile

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Chase&Status
Chase&Status Foto: Club Privé

Tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Kauksi kommenteerib Postimees.ee'le, et kui tarbija ei saa üritusest osa võtta organiseerimatuse tõttu, siis on tal õigus piletiraha tagasi küsida. Tänahommikuse seisuga on seoses Chase & Statuse kontserdiga Tallinna messikeskuses pöördutud ameti poole kolmel korral.

Tarbijakaitseameti pressiesindaja sõnul on neil veel täiendavat informatsiooni liiga vähe, et anda hinnang Chase & Statuse'i kontserdil tekkinud olukorrale. «Kuna pöördumised on veel nii värsked, siis ei ole jõudnud amet võtta kontakti veel kontserdi korraldajaga, et küsida nendepoolset selgitust.»

Kauksi ütleb, et kui tarbija tuleb kontserdile piisava ajavaruga, kuid on ebamõistlikult kaua järjekorras ning seeläbi jääb tal osa kontserdist või lausa terve üritus nägemata, siis on tegemist korraldaja poolse organiseerimatusega. «Teisisõnu pole osanud korraldaja läbi mõelda seda, kuidas teenindada kõiki järjekorras olijaid piisavalt operatiivselt, et viimastel ei jääks kontsert nägemata/kuulamata.»

«Kontserdi korraldaja peab ürituse informatsioonis märkima, mis kell avatakse uksed, et pileti ostnud teaksid, millal siseneda saab ega pea riskima hiljaksjäämisega. On juhtumeid, mil inimesed ise tulevad kohale viimasel minutil ning seega on tekkinud paras ummik ukse ette, mis võib põhjustada kontserdile hilinemise. Selliste olukordade vältimiseks tuleb iga suurürituse puhul võtta piisav ajavaru,» kommenteerib ta üldiselt.

«Samas on esinenud ka selliseid juhtumeid, mil tarbijad teevad kõik omalt poolt õigesti - tulevad kohale õigeks ajaks jms -, kuid järjekorrad on pikad sellest hoolimata. See on olnud tingitud sellest, et piletikontroll (turvakontroll vms) ei tööta piisavas mahus (pole piisavalt inimesi) ega jõua kõiki inimesi ega nende pileteid õigeks ajaks kontrollida. Samuti on juhtunud, et pileteid on müüdud rohkem, kui kontserdipaik inimesi mahutab. See tähendab seda, et kõik soovijad ei mahu lihtsalt sisse.»

«Kui tarbija on ostnud pileti, kuid ei saa üritusest osa võtta korraldaja organiseerimatuse tõttu, siis on tal õigus piletiraha tagasi küsida. Selleks tuleb pöörduda ürituse korraldaja poole. Kui kirjalikust avaldusest kasu pole (kui korraldaja ei vasta 15 päeva jooksul või pole nõus piletit hüvitama), on tarbijal võimalus esitada oma nõua tarbijakaitseametile, kes seda menetlema hakkab,» kommenteerib pressiesindaja üldiselt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles