Musta reede eri: mis saab siis, kui sooduspakkumisega ostetud reis osutub lubatust kallimaks?

, Tarbijakaitseameti järelevalveosakonna turismivaldkonna jurist
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Dmitriy Shironosov / PantherMedia / Dmitriy Shironosov / Scanpix

Kui satud käimasoleva «musta reede» või mõne muu sooduskampaania ajal hea reisipakkumise peale või võtad ise ühendust reisiettevõtjaga pakettreisi soetamise sooviga, siis tea, et teatud olukordades on varasemast suuremad võimalused sõlmitud reisilepingust taganeda.

Suvel jõustusid turismiseaduse ning võlaõigusseaduse muudatused, millega võeti üle uus pakettreiside ja seotud reisikorraldusteenuste direktiiv. Muuhulgas muutusid varasemast soodsamaks ja läbipaistvamaks ka lepingust taganemise võimalused.

Näiteks kui oled reisikorraldajaga sõlminud pakettreisilepingu, ent hiljem tõstab reisikorraldaja enne reisi toimumist objektiivsetel põhjustel ja seadusest tulenevatel eeldustel reisi hinda kaheksa või enam protsenti, siis on sul õigus lepingust taganeda ja nõuda kõigi selle reisi eest reisikorraldajale tasutud maksete tagastamist.

Lepingust on õigus taganeda ka siis, kui reisija ei nõustu reisikorraldaja poolt pakettreisilepingus tehtavate muude oluliste muudatustega reisikorraldaja poolt määratud tähtaja jooksul. Kui reisija on muudatustega nõus ning muudatustest tulenevalt väheneb reisi hind või kvaliteet, on reisijal õigus nõuda pakettreisi hinna alandamist.

Nimetatud juhtudel on reisijal õigus lepingust taganeda ja saada tagasi kõik selle reisi eest reisikorraldajale tehtud maksed. Selline õigus on reisijal ka juhul, kui sihtkohas esinevad vältimatud ja erakorralised asjaolud, näiteks puhkeb seal sõda, terrorism, toimub loodusõnnetus või haiguspuhang jms.

Ühtlasi on reisijal õigus igal ajal enne reisi algust lepingust taganeda (näiteks temast endast tulenevatel põhjustel) ja sellisel juhul on reisikorraldajal õigus nõuda mõistlikku hüvitist. Kui reisija taganeb lepingust, siis reisikorraldaja peab talle raha tagastama 14 päeva jooksul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles