USA kujundab Eestis peojookide trendi

Copy
Foto: A. Le Coq AS

Hard seltzer – jook, mis pakub õllele kõva konkurentsi USA alkoholiturul ja loob trendi terves maailmas, on jõudnud Eestisse.

Ainult kihisevast veest ja viinast koosnev hard seltzer on uus alternatiiv turul müüdavatele kergetele alkohoolsetele jookidele, eristudes tavapärastest long drinkidest ülikerge maitse, vähese kalorsuse ja minimaalse suhkrusisalduse poolest. Jook, mis kinnitab kanda ka siinsamas Eestis, muudab sarnaselt USAle jäädavalt meie peojookide trende.

Uut tüüpi jook vallutas USA turu kõigest 5 aastaga

Hard seltzer jõudis esimest korda turule 2012. aastal, kui USA õlletootja Nick Shieldsil tekkis idee katsetada turul uut tüüpi joogiga, mis koosnes ainult viinast ja maitsestatud gaseeritud veest. Esialgu vaid proovipartiina turule toodud jooki saatis aga meeletu edu, sest kõigest viie aastaga muutus see üheks populaarsemaks tooteks USA joogitööstuses. Kuulsaimad ja edukaimad Hard Seltzeri brandid USA turul on hetkel White Claw ja Truly. Trendi tuules jõudis hard seltzer ka suurte alkoholitootjate, nagu Budweiser, Carlsberg ja Kopparberg, tootevalikusse. Uuringufirma Nielsen andmetel on jook saanud niivõrd populaarseks, et pooled Ameerika õllejoojad on vahetanud oma lemmikjoogi just hard seltzer’i vastu. Sama saatus on tabanud ka mitmeid õlletehaseid, kes müüvad praegu seltzerit isegi rohkem kui klassikalist õlut. Jätkuvalt ennustatakse joogi populaarsuse kasvu, mis võib oma osa võtta ka teiste alkohoolsete jookide kategooriast. 

IWSR-i (International Wines and Spirits Record) läbi viidud uuring näitas, et pooled USA alkoholitarbijad joovad hard seltzer’it vähemalt kord nädalas. Kui 2018. aastal oli selle joogi tulu 210 miljonit dollarit, siis aasta hiljem kerkis see juba 1,5 miljardini. IWSR usub, et need numbrid niipea ei vaibu.

Hard seltzer kinnitab kanda ka Eestis

Hard Seltzerite edulugu on näidanud, et tarbijad pööravad ka alkoholi ostes üha enam tähelepanu joogi koostisele ning otsivad kergemaid ja tervislikumaid alternatiive: jooki, mis oleks võimalikult naturaalne, värske ja kaalusõbralik. Just seetõttu on põhjust arvata, et Eestisse otsapidi jõudnud uus joogitrend kujundab ümber seniseid tarbimismustreid.

Hard Seltzerit võib leida mitme erineva maitsega, neist levinumateks maitseteks on sidrun-laim, õun-kiivi ning mustikas. Olemuselt meenutab jook klassikalist populaarset Skinny Bitchi kokteili, mis on segu viinast, sidrunimahlast ja mulliveest. Poest ostetud hard seltzer’ist saab jääd ja soovi korral külmutatud marju lisades trendimaailma kokteilijoogi lihtsa vaevaga valmis. Esimesena toodab meie turul seda kihisevat jooki Eesti suurim joogitootja A. Le Coq, kelle valmistatud Pure Spirit Hard Seltzer.

Tähelepanu, tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada teie tervist.

Copy
Tagasi üles