R, 30.10.2020

Ahvenamaa saarestikus õnnetusse sattunud laeva üritatakse mudapõhjast lahti saada

Viking Line'i Amorella sattus Ahvenamaa saarestikus õnnetusse, olles praegu põhjamudas kinni

FOTO: JOHAN SODERSTROM/JOHAN SODERSTROM via REUTERS/Scanpix

Möödunud pühapäeval Ahvenamaa (Åland) saarestikus õnnetusse sattunud Viking Line’i laeva Amorellat üritatakse Järsö saare juures mudasest põhjast lahti saada.

Viking Line'i teatel on laeva vöör eriti sügaval mudas. Laeva liikuma saamiseks surutakse vesi suruõhu abil laeva topeltpõhja ja raskuskese viiakse ahtrisse, teatab yle.fi.

Amorella oli 20. septembril teel Turust Stockholmi, kui laeva põhi puudutas kivist ja mudast merepõhja. Laev liikus edasi Järsö saare ranna suunas, jäädes kinni.

Viking Line’i tegevjuht Jan Hanses sõnas meediale, et laeva üks osa sai kannatada ja sealt voolas vett sisse. Tema arvates tekkis õnnetus kas tehnilise vea või inimliku eksituse tõttu.

Hansesi sõnul käisid tuursid uurimas, kui sügaval laev mudas kinni on ja saadi andmed, et üsna sügaval. Seni ei ole kütuseleket tekkinud.

«Tegeleme laeva lahtisaamisega sammu haaval. Kui kõik läheb plaanipäraselt võime sellega alustada juba täna, kui mitte, siis lükkub operatsioon edasi. Amorella asemele tuli Turu-Stockholmi liinile Gabriella, meil on aeg Amorellaga tegeleda,» teatas Viking Line’i pressiesindaja Johanna Boijer-Svahnstöm.

Ta lisas, et laeva autotekkidel on autod ja veel ei ole selge, mis neist saab. Võimalik, et autod võetakse maha Långnäsi sadamas, kui Amorella saadakse merepõhjast lahti ja ta suundub Naantali dokki remonti.

Viking Line'i Amorella sattus Ahvenamaa saarestikus õnnetusse, olles praegu põhjamudas kinni.

FOTO: JOHAN SODERSTROM/JOHAN SODERSTROM via REUTERS/Scanpix

Soome õnnetuste uurimiskeskus (OTKES) kävitas Amorella juhtumi uurimise, küsitletakse nii õnnetuse ajal kaptenisillal olnud tüürimehi, merepäästjaid kui reisijaid.

OTKESi juht Veli-Pekka Nurmi sõnas, et ta ei spekuleeri õnnetuse põhjuste üle.

«Laeva seisukorrast ja kahjustustest saame ülevaate, kui ta on jõudnud kuivdokki. Tehniline uurimine peaks näitama, mis õnnetuse põhjustas. Selgitame välja, kuidas laev liikus ja kuidas seda juhiti. Lisaks uurime tehnosüsteeme ja kas neis võis tekkida häireid,» jätkas Nurmi.