Sahkermahker Maltas: euroloo promomiseks mõeldud 700 000 eurost läks osa kihlveokontoritesse?

Malta esindaja Destiny (keskel) Eurovisiooni finaalis.

FOTO: EPA/Scanpix

Tänavusest Eurovisiooni finaalist on möödas peaaegu nädal, kuid kõmu lauluvõistluse ümber ei taha kuidagi vaibuda. Nüüd on järjekordsesse skandaali tiritud Malta eurolugu, mille promomiseks kulutati väidetavalt ligi 700 000 eurot. Probleem ei ole aga mitte ainult suures rahasummas, vaid kahtluses, et osa promomiseks mõeldud rahast kulus hoopis kihlveokontorite ennustuste mõjutamiseks.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Malta eurolugu kandis pealkirja «Je Me Casse» ja seda esitas 18-aastane Destiny. Lugu jõudis finaalvõistlusesse ja oli pärast žüriipunkte kõrgel kolmandal kohal. Ka kihlveokontorid ennustasid Maltale enne finaali kolmandat kohta, kuid žüriilt 208 punkti saanud Destiny noppis rahvahääletuselt vaid 47 punkti. Kokku 255 punktiga jäi Malta Eurovisioonil seitsmendaks. (See on 2005. aastast alates Malta parim tulemus.)

Pole aga kahtlustki, et Malta ootas Eurovisiooni võitu ja oli selle nimel valmis kõigeks. Times of Malta vahendab, et riik kulutas euroloo promomiseks 650 000 kuni 700 000 eurot. Nüüd on seatud kahtluse alla, kas kõik raha läks ikka ettenähtud kohta.