PM NÄDAL ⟩ Inimlikud lood

Tallinki laevadega Tallinnast Stockholmi esialgu veel sõita ei õnnestu. Loodetavasti paneb suvi nii Eestit kui ka Rootsit oma reegleid leevendama. Foto MIHKEL MARIPUU/POSTIMEES 

FOTO: MIHKEL MARIPUU/PM/SCANPIX BALTICS

Rootsis ei kanta eriti maske, kuid hotellis, mida hiljuti külastasin, oli jõus reegel: vaid üks klient lifti kohta. Et lift peatus kõigil korrustel, võis ettevaatamatu seda meedet kergesti rikkuda. Hommikueinele minnes põrkasin kohe peadpidi kokku liftis juba peitunuga. Ehmatusega hüppasime üksteisest eemale nagu metsloomad. «Põrgusse, mina olen vaktsineeritud,» ütles teine liftisõitja siis, «tule aga sisse!» Naersime. See oli inimlik.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Ka soov säästa on inimlik. SASil on selles meistriklass. Äriklassi lounge’i Tallinnas ei saa SASi kliendid juba mõnda aega ja ka pardal on nende Plus-klassis jala- ja õlaruum sama mis kardina taga economy’s. Kui annab kaks klienti kõrvuti istutada ja taga rida tühjaks jätta, siis nii ka tehakse.

Teeninduseks näidatakse vett, Coca-Colat ja igavesti säilivat Wasa kuivikleiba, mis maksab poes alla euro. Isegi kohvi pole, põhjenduseks koroona. Muidugi on neid, kes ütlevad: tuleb olla õnnelik, et lennuk üldse lendab. Ent miks ei pärsi koroona Lufthansat, kes 26. maist sööki müüma hakkas? Kes maksab, võib kuhjata laua looka lõhe-avokaado kausikestest, veinipudelitest ja falafelisalatist!