PM Nädal ⟩ Kuidas sõita Hispaaniasse koroonaajal? Olles teinud kümne kuu jooksul esimese välisreisi, julgen kinnitada, et reisi õnnestumise nimel on planeerimine olulisem kui kunagi varem. See puudutab eeskätt reisidokumente. Lisaks passile või ID-kaardile on arsenalis nüüd negatiivne koroonatest ja piiriületaja terviseankeet. Kindlasti tasub uurida detailselt iga lähteriigi tingimusi nende ametkondade või saatkondade veebilehtedelt, kuna nõudmised võivad olla erinevad. Meenub ankeetide täitmine nõukogude ajal, kui sooviti sõita NSVList mõnda kapitalistlikusse riiki, kuid niisugune on meie praegune olukord, midagi pole teha.

Loetumad uudised

1
2
3
4
5
Erajahiga Soome ja teised eliidi privileegid (1) Kui mõned päevad tagasi Tallinna Hiltoni hotellis ärkasin ja pargivaatega toas hommikusöögikandiku vastu võtsin, meenus mullune vestlus ühe tuntud ettevõtlusprofessoriga. Olin ennustanud, et reisihinnad tõusevad koroonapandeemia tõttu oluliselt, kuid professor ei nõustunud mitte. Otsekui Schrödingeri kassi puhul näib vastuseks jätkuvalt sobivat nii «jah» kui ka «ei». Sest siin ma nüüd olin, korraks endale siselinliku turismi raames hotellis ööbimise rõõmu lubamas, üsna odavalt ja sugugi mitte kehval kombel. Kuid välismaale minnes poleks Hiltoni toa hind katnud mõnes riigis poolt koroonatesti eest küsitavat. Ja sellised kulud juba heidutavad.
Kuressaares tundub koroona justkui halb unenägu (3) Vahel võib inimest tabada vajadus sõita Saaremaale, näiteks meditsiiniturismi tõttu. Võib ju juhtuda, et eriarst, kelle juurde oleks Tallinnas kuudepikkune järjekord, ootab igavledes kliente just seal. Igatahes oli vajadus minna. Valitud sai lennuk, sest kunagi 80ndatel ja umbes kümneaastasena leidiski Tallinna ja toonase Kingissepa vahel aset mu esimene õhulend. Toona kündsid taevalaotust Aerofloti Yak-40 reaktiivid, ise mitte palju suuremad kui mikrobuss, kuid sabas kolm väikest vinguvat reaktiivmootorit.